Little Paris
Hi! Assalamualaikum!

Assalamualaikum! Hi I'm Syahira. One Nine. Muslim. Hanya Gadis Biasa.


Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others: ♥ â™¥ â™¥


Let's Forgive.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum comel comel :)

Alhamdulillah, dahku masih bernafas taktala hupdate belog ni. Walaupun sedang enak dibuai selsema mehh *teheehee~ Okay, let's start ! *nak payah nak bajed omputih sangat lahaii :p Mari mulakan ye.

Kita sebagai manusia biasa, tak pernah lari dari melakukan dosa. Dan kita juga tak sempurna. Betul kan adik-adik? Betul betul betul. Lols. *jawab sensorang. haha. Dalam diri kita ni ada sifat positif dan sifat negatif. Contohnya sifat positif ialah pemaaf manakala sifat negatif pula ialah pemarah. Contoh k contoh. Hmm, kadangkala bila bersama orang yang kita tak suka *tak semestinya bersama. sorang-sorang pun boleh jadik maa.  ada je rasa tak puas hati, rasa nak marah, rasa nak mengumpat, rasa nak bertumbuk atau bergusti -_- Err, jangan laa kejam sampai macam tu derr ! Sikit-sikit dah la ye. Hihi :) Sampai satu tahap kita nak berdendam. Yang tu lagi teruk mehh. Tambah dosa je. Nauzubillah.

Sebenarnya kita semua tak perlu pun nak berdendam bagai ni. Tak dapat untung pun kann. Renung balik sejenak :D Apa kata kita cuba belajar untuk memaafkan orang lain. Sedangkan Allah itu Maha Pengampun, inikan pula kita manusia yang berlumur dosa ni. Sedangkan Rasulullah yang mulia saling memaafkan, inikan pula kita seorang hamba yang hina. Buang laa ego-ego yang ada dalam diri tu.


"Allah berfirman bermaksud: “Dan orang yang menahan amarahnya dan memaafkan orang lain, Allah menyintai orang yang berbuat kebajikan.” (Surah Ali Imran, ayat 132)."


Tapi, kadang-kadang susah jugak nak maafkan orang lain ni? Ye, nak jadi pemaaf ni bukan mudah sebenarnya. Saya tahu --' Iman dan takwa yang kuat amat amatlah diperlukan untuk menjadi seorang pemaaf yang benar-benar ikhlas. Sesungguhnya memaafkan itu umpama membuang galas beban batu yang besar dalam diri kita. In shaa Allah dengan sifat pemaaf ini, hati dan jiwa kita akan lebih tenang. So, let's forgive yeahh.




Sekian. Itu saja yang dapat saya coretkan. Maaf andai ada salah silap.
 Salam alaikk :')



Sincerely,
Syiraa  

Label: