Little Paris
Hi! Assalamualaikum!

Assalamualaikum! Hi I'm Syahira. One Nine. Muslim. Hanya Gadis Biasa.


Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others: ♥ â™¥ â™¥


Sod Ba Ra !

Assalamualaikum w.b.t

*Genyehgenyeh mata* Jam sudah menunjukkan angka 1.28 a.m tapi masih tak reti nak tidur. Masih juga tak mengantuk. Maka hamba mengambil keputusan untuk mencoret sedikit di ruangan kecil ini. Izinkan hamba ye saudara saudari sekalian. Ihiks ihiks. 

Pejam celik pejam celik dah dekat 2 bulan jugak aku bekerja sebagai guru cikgu teacher pendidik bla bla bla *cikgu tadika je pun. partime je pun. hehehe. Yela, sementara tunggu panggilan untuk sambung study pun maybe lambatnya lagi dan aku tak nak laa duduk di rumah goyang kaki tangan kepala je. Takpun tanam anggur dipanggilnya. Aishhh, mau naik jemu. Aku perlu cari duit demi beberapa suap nasi. Beberapa? Tak cukup rasanya sebab makan berpinggan-pinggan :D wkwkwk. 

Hemm jangan ingat senang laa kerja ni. Luaran je nampak macam kacang k serius tak tipu. Dalaman aku je yang tau betapa .... :/ *tengok. sampai tak sanggup nak tulis. kihkihkih^^ Cikgu tadika amat memerlukan kesabaran yang tinggi. Diulang ye adik akak abang semua, amat amat amat tinggi. Why? Antara sebabnya:


#Budak tadika sangat NAKAL ! Kalau aku bagi arahan memang lambat sikit dibuatnya tapi kalau dengan cikgu lain laju je buat kerja. Nampak sangat aku ni lembut kott. Haha.


#Mereka kuat MENANGIS. Sehari tak nangis tak sah bebudak ni. Berebut ottomen batmen bagai, kena pukul cubit dengan kawan yang lain. Waktu tu, aku kena la tadah telinga buat mereka semua yang nak mengadu. Cantikk -__-


#Kencing beyakk dan muntah merata. Paling hamba bencik !--' Bukanlah hari-hari tapi berlaku laa kat tadika. Adat ahh dok, nama pun budak keciks. Haa lagi satu aku tak tahan hingus. Huaa aku pulak sebak nak mengilap hingus korang. eiwweiww.


Ada lagi tapi malas nak menaip dah. Kadang rasa nak resign, tapi cakap kat diri "Kalau dok rumah pun hang nak buat apa?" "Nanti hang takdek duit takkan nak mintak kat abah kott?" Lagipun, ini semua adalah pengalaman. Pengalaman boleh mengajar diri ini untuk menjadi seorang yang lebih tabah dan kuat tika diuji. Insyaallah. Allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar :) Sekian. Salam alaikk :')